Jul 12, 2011

sanah helwah ya ukhti !!!

Assalamualaikum cinta ! :D ..esok hari apa? Hari rabu la … hmm,,ade ape dengan hari esok..kalau nak tahu.esok adalah hari bertambahnya usia ukhti dan hari yang semakin dekatnya jasad ini dengan kubur ~~..ye betul la tu...esok genap umur ukhti yang ke16. ..13 julai 2011..alamak da makin tue rupenye ukhti ni,,=,=’’ tapi nasib baik muka ukhti tak de wrinkle2 lagi ,masih awet muda la...huhu :D ...hmm.untuk hari esok..nak buat ape ye..selalunye time bday ukhti atau siblings ukhti,,ummi mesti wat kek cokelat tradisi turun temurun yang ummi muat turun recipenye dari myrecipe.com + buku recipe .huishh,,ukhti ingat lagi dulu ukhti ade ngadu gak kat ummi,,”ummi ni asyik buat kek cokelat je,,macam tak de kek lain je..”.ummi cakap..”ei untung dapat buat kek ni,,kalau orang susah tu,nak beli pun tak mampu ape lagi nak buat...kene la bersyukur...bla...bla..bla......and so on....”...ukhti yang dengar ni pun angguk2 je la..dalam hati ( adoai kene ceramah la pulak ) :P hehehe ..ye la betul jugak ape yang ummi cakap tu..kita kene bersyukur ape yang kita dapat..okokokokokok tutup cerita pasal kek cokelat..Hump..bila bday tahun yang lepas2..kawan2 selalunya bagi ucapan,,ade yang bagi sms /mms..bagi hadiah????????tak ade lagi..sedihkan..hehe.ceh takde la ukhti tak kisah pun dia orang nak bagi ke tak hadiah tu,,sebab ukhti tau..time belajar camni mane ade duit sangat..nak beli ape2 pun kene mintak parents dia orang.ukhti sendiri pun macam tu..tahun lepas,,mase tu bday ukhti lagi dua hari..ukhti ade cakap kat sorang kawan ukhti ni “Im nanti bday aku,jangan lupe bagi hadiah taw! Nak yang besar dan mahal ! hehhe..”kawan ukhti tu pun cakap..”ok..nanti aku bagi”..sebenarnya ukhti saje gurau dengan dia pasal hadiah tu,tak sangka lak dia betul2 nak bagi..ukhti pun tak sabar2 nak tau ape hadiahnye.dua hari selepas tu..time bday ukhti.ukhti tanye dia..”Im mane hadiah aku? Ala yang besar dan yang mahal tu.. “ sambil dia berkata dia tersenyum “aku hanya mampu nak bagi kau DOA je,,,lagi pun time bday aku ,,ibu aku hanya bagi doa ,,”...ukhti pun angguk2 je la,,dalam hati ( hek eleh,,aku ingatkan dia nak bagi ape la,,rupenye doa je,hhmm,ok la tu,,hadiah jugak)..tiba2 malam tu semasa ukhti sedang berteleku membuat homework..ukhti terima satu mms dari dia..dalam mms tu,,ade gambar tangan yang bergerak  sedang memberi hadiah,,dan satu ucapan dari dia (ukhti tak ingat ape ucapannye ) yang pasti ukhti rase terharu sangat lepas bace ucapan tu..J .. lama kelamaan ,,ukhti faham kenapa dia hanya bagi doa sahaja kat ukhti..bagi ukhti doa adalah hadiah yang terbaik ,paling besar dan yang paling mahal untuk kita beri kepada seseorang kerana bila berdoa perantaranya hanyalah Allah dan para malaikat,,tiada cela bahkan tulus ..jika doa itu baik maka baiklah penerimanya,,dan sebaliknya pula...tetapi hanya dengan izin Allah doa itu akan tercapai ,,,teringat ukhti pada kata2 Imam Al-Ghazali..”ukhuwah itu bukan indahnya pada pertemuan tapi ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya
Jadi,,,kawan ukhti tadi telah mengindahkan persahabatan kami  dengan doanya...Alhamdulillah..J
InsyaALLAH.esok bermulanya lagi satu lembaran baru untuk ukhti terus menghirup oxygen free of charges ni dengan izinNYA,, ^^ ..ukhti juga terharu sangat dengan kata2  ni..semoga pemberi kata2 ni terus kekal di bawah keredhaan dan rahmatNya..insyaAllah... J
 I have no gift to offer you..
No songs to comfort you..
But I have six words to tell you..
“may Allah always be with you”

Ya Allah..jadikanlah setiap pertambahan usia ku ini menjadi bertambahnya rasa cinta ku pada MU !
video

ni ha  ! ^^
p/s:nama kawan ukhti tu ( IM ) adalah nama samaran sahaja,bagi menjaga sensetiviti makhluk sejagat ^-

لا إله إلا الله محمد رسول الله

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...